هشدار پژوهشگران نسبت به تاثیرات منفی تلویزیون و بازی های ویدئویی
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان

هشدار پژوهشگران نسبت به تاثیرات منفی تلویزیون و بازی های ویدئویی

 

نتایج پژوهش جدیدی در مورد بازی های ویدئویی حاکی از آن است که کودکانی که ساعت های طولانی سرگرم این بازی ها هستند برای تمرکز درمدرسه با دشواری های بیشتر روبرو می شوند.

 

در شرایطی که محققان اثرات منفی تماشای ساعت های طولانی تلویزیون بر مشکلات توجه و تمرکز کودکان را ثابت کرده اند، پژوهش های اندکی در مورد تاثیرات مشابه بازی های ویدئویی بر کودکان انجام شده است.

 

در همین رابطه

 

تلویزیون برای رشد تحصیلی مضر است

 

بنا به گفته پژوهشگران آمریکایی که نتایج تحقیقات آن ها درشماره روز دوشنبه (۵ ژوییه) «ژورنال طب پزشک اطفال» منتشر شده است، کودکانی که به هنگام بازی های ویدئویی روزانه بیش از دو ساعت به صفحه تلویزیون خیره می شوند، یک و نیم یا دو برابر بیشتر از سایرکودکان با مشکلات تمرکزی روبرو می شوند.

 

بر اساس توصیه «آکادمی طب اطفال آمریکا» کودکان نباید بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا کنند و یا سرگرم بازی های ویدئویی باشند.

 

پژوهشگران آمریکایی درمورد ١٣٢٣ دانش آموز کلاس های سوم تا پنجم و ٢١٠ دانشجوی کالج تحقیق کردند که یا با نظارت والدین و یا با پر کردن فرم، میزان زمانی را که صرف تماشای تلویزیون و یا بازی های ویدئویی کرده بودند، گزارش دادند.

 

معلمان و مدرسان نیز میزان موفقیت، اختلالات رفتاری و مشکلات مربوط به توجه و تمرکز دانش آموزان را رده بندی کردند.

 

داگلاس جنتیل، استادیار روانشناسی دانشگاه ایالتی آیوا در آیمز و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیقی گفته است: «مشکلات توجه و تمرکز کودکان در کلاس و ارتباط آن با میزان تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی، درطی یک تحقیق یک ساله آشکار شد.»

 

این در حالی ست که این پژوهشگران جنسیت این دانش آموزان و پیشینه اختلالات توجه و تمرکز و بیش فعالی آن ها را در نتایج این تحقیق در نظر نگرفته اند.

 

جنتیل و همکاران او در این مقاله تحقیقی نتیجه گیری کرده اند که این پژوهش ثابت کرده است که اگر والدین به توصیه های مقامات بهداشت و درمان اطفال درمورد رعایت تماشای تلویزیون و بازی های ویدئویی درمحدوده زمانی دو ساعت در روز، می توانند خطرات احتمالی عدم توجه و تمرکز در مدرسه را از کودکان خود دور کنند.

 

جودیت وینر، استاد روانشناسی بالینی کودک و مدارس در«موسسه مطالعات آموزشی» در تورنتو در این مورد گفته است برخی از کودکان که شب ها تا دیر وقت برای بازی های ویدئویی بیدار می مانند، در مدرسه با مشکلات توجه بیشتری روبرو بوده اند و انرژی کمتری برای فعالیت های ورزشی صرف می کرده اند.

 

پژوهش جدید دیگر«بنیاد خانواده کایزر» در ایالات متحده دریافته است که کودکان بین سنین هشت تا هجده سال روزانه بیش از هفت ساعت و نیم یا بیش از ۵٣ ساعت در هفته را صرف رسانه های اینترنتی و تفریح های الکترونیکی می کند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها